Strategy – wzorzec projektowy
Przeznaczenie Umożliwia zdefiniowanie rodziny algorytmów, umieszczenie ich w osobnych klasach oraz ich wymienne stosowanie. Pozwala to zmieniać sposób dział ...
Factory – wzorzec projektowy
Przeznaczenie Głównym założeniem fabryki, tak jak w rzeczywistym świecie, jest wytwarzanie obiektów. Dzięki wykorzystaniu fabryki można ukryć ...
Builder – wzorzec projektowy
Przeznaczenie Builder to kreacyjny wzorzec projektowy, którego celem jest oddzielenie procesu tworzenia obiektu od jego reprezentacji. Umożliwia budowanie z ...
SOLID – Zasada inwersji zależności
Definicja Zasada odwrócenia zależności (DIP – Dependency Inversion Principle) to jedna z pięciu zasad projektowych SOLID. Jej kluczowe założenia to: Mod ...
SOLID – Zasada segregacji interfejsów
Definicja Reguła ta oznajmia nam, aby nie tworzyć interfejsów z metodami, których nie używa klasa. Interfejsy powinny być jak najmniejsze i konkretne ...
SOLID
SOLID to akronim składający się z pierwszych liter pięciu podstawowych zasad programowania obiektowego. Ich stosowanie pozwala tworzyć kod, który jest czytelny ...
SOLID – Zasada podstawienia Liskov
Definicja Zasada podstawienia Liskov (Liskov Substitution Principle – LSP) mówi, że obiekty klasy pochodnej powinny być w stanie zastąpić obiekty klasy bazo ...
SOLID – Zasada otwarte/zamknięte
Definicja Zasada OCP (Open/Closed Principle) mówi, że klasy powinny być otwarte na rozszerzanie, ale zamknięte na modyfikacje. Oznacza to, że podczas ...
